Biohazard 4D: Executer

Biohazard 4D: Executer är en 3D film som gjordes för Resident Evil serien av Capcom. Filmen var en enbart-Japan release och driver på i ca 19½ minut. Sen 2000 kunde filmen enbart ses på nöjesfält i Japan. När man tittade på filmen på ett nöjesfält användes simulering, t ex att stolarna rörde på sig i actionscenerna. Där fick ni en lite längre inledning än vad jag brukar köra på... anyway, här är storyn.

5 medlemmar av U.B.C.S. (typ någon sorts specialstyrka) sänds in i Racoon City för att leta reda på Dr. Chameleon och hennes forskning. Det dom möter ligger bortom deras vildaste fantasier...

Filmen i sig är riktigt grym, och jag hoppade till flertalet gånger under dom få minutrarna filmen erbjuder. Resident Evil känsla fanns det rätt gott om i filmen, och det erbjöds även lite nytt i den.

Finns inte så mycket att säga egentligen. Filmen är gjord i 3D (duuh..) och därmed kunde filmskaparna göra lite mer saker än vad som hade varit möjligt om dom hade gjort filmen i aktörformat (alltså, spelfilm med riktiga aktörer). Ööh..ja.

Slutbetyg då? Helt klart sevärd, om man är ett fan till Resident Evil spelen (och kanske filmerna med). Den här filmen påminde mig om en annan film jag såg för många år sen (ett par år sen iaf), när jag var sjuk och låg i sängen och tittade på film. Den filmen jag tittade på då var en fan-film till Silent Hill (ja, jag vet att jag byter spel nu..men, anyway..). Jag fick ungefär samma känsla nu när jag tittade på den här, som när jag tittade på den där Silent Hill filmen. Nu när jag tänker efter ska jag nog ta och leta reda på den filmen igen och se den igen (och självfallet ge en recension på den!).

Om ni råkar hitta den här filmen (på ett ellar annat vis), så lägg vantarna på den. Den är helt klart värd det.

Mycket nöje!


http://www.imdb.com/title/tt0460411/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0