The Chronicles Of Riddick: Dark Fury

Den animerade Riddick filmen som fyller upp hålet mellan Pitch Black och The Chronicles Of Riddick. Recension av Pitch Black och The Chronicles Of Riddick hittar ni här och här.  Recension på spelen hittar ni här och här.

Efter att ha lyckats fly ifrån den öde ökenplaneten plockas Riddick och de två andra överlevandena upp av en grupp prisjägare på skeppet "Kublah-Khan", ledda av den kejserliga kvinnan Antonia Chillingsworth och hennes chefskapten Junner.

Men Chillingsworth är inte ute efter att överlämna Riddick till något fängelse för att få pengar för honom. Hon är ute efter att förvandla honom till en staty och ha honom i sin samling av brottslingar som hon redan förvandlat.

Den här korta animerade filmen på ca 30 minuter är regisserad av Peter Chung (han regisserade även The Animatrix och har varit involverad i t ex Aeon Flux och The Transformers) och är tecknad i samma stuk som exempelvis The Animatrix (konstigt va?) och Dead Space: Downfall.

Det här var första gången jag såg den här "bryggan" mellan Pitch Black och Chronicles, och jag gillade den riktigt mycket. Det var lite intressant att få reda på vad som hände efter Pitch Black, men före Chronicles, då den sistnämda filmen utspelar sig ett par år efter den förstnämda.

Ritningarna är snyggt gjorda, men känns då och då lite småstela (som i t ex Dead Space: Downfall). I en scen reagerade jag på att det hela såg nästan ut att vara uppbyggt i flash, vilket fick mig att haja till.

Skådespelarna som lånat ut sina röster (däribland Vin Diesel som Riddick igen, givetvis) är bra och flera av dem har riktigt sköna repliker som fick mig och min polare att skratta högt.

Mer än så har jag inte att säga. Det är en schysst, men kort, animerad film som berättar kort om vad som hände Riddick mellan de två filmerna. Helt enkelt. Och jag gillade den.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0407658/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0