Santa's Slay

Året är 2005 och det är juletider i den lilla staden Hell Township. Det här året kommer emellertid bli annorlunda mot de tidigare jularna, då den riktiga Jultomten (Bill Goldberg) dyker upp... och börjar fimpa av lokalbefolkningen, och de enda som verkar kunna stoppa honom är Nicolas (Douglas Smith), hans vän Mary (Emilie de Ravin) och Nicolas farfar (Robert Culp).

När det kommer till meningslös underhållning som är grymt kul, så ligger Santa's Slay väldigt högt upp. Hela filmen är rätt meningslös och innehåller en del hål i manuset och frågor som egentligen aldrig besvaras, men skiter man i det och bara låter sig bli underhållen av Bill Goldberg's.. ehr.. insats som den blodtörstige Jultomten så får man sig en hel hög med riktigt goda skratt. En av mina favoritrepliker i hela filmen är när Douglas Smith lyser Goldberg i ansiktet varpå Goldberg vräker ur sig: "I'm Santa Claus, not fucking Dracula!". Detta får mig att vråla av gapskratt varje gång jag ser det.

Ska man titta på Santa's Slay ska man verkligen inte titta på varken skådespelare eller effekter (som delvis är rätt billiga CGI-effekter) eller ens försöka täppa igen alla hål i manuset.. man ska bara luta sig tillbaka och bli underhållen av denna riktigt meningslösa, korkade och underhållande lilla komedi (som även innehåller en hel del våld).

Vad anbelangar storybeskrivningen så har jag varit rätt kortfattad om storyn, då jag hade behövt spoila en stor del av filmen annars. Vilket är.. helt onödigt.

Vem fan sa att Jultomten är en hygglig snubbe?

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0393685/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0