Franklyn

Preest är en maskerad detektiv, sökande efter sin nemesis på gatorna i Meanwhile City, en monolitisk fantasimetropol som styrs med järnhand av tro och religiös fanatism. Esser är en nedbruten man, sökandes efter hans försvunne son på de nedgångna gatorna i London bland stadens hemlösa. Milo är en förkrossad man i medelåldern som desperat letar efter sin barndomskärlek. Emilia är en ung och vacker konststudent som håller på att genomföra ett självmordskonstverk - som håller på att gå över gränsen.

Och i slutet kopplas samtliga huvudkaraktärer ihop i en händelse. Självklart. Storyn i sig är helt ok och skådespelarinsatserna var också goda. Händelseförloppet var dock (för mig) grymt grötigt fram tills det att jag läste vad filmjäveln egentligen handlade om - innan jag gjorde detta begrep jag ingenting av filmen.

Filmen i sig är helt ok - mer eller mindre. Upplösningen var ganska självklar ungefär 10 minuter innan slutsekvenserna och jag satt mest och väntade på att filmen skulle ta slut.

Filmen har några goda och ganska intressanta idéer, men slutprodukten blir en ganska typisk "twist i slutet film". Och jag håller med H om att filmen skulle - eller kunde - ha varit betydligt bättre om den utspelat sig helt i den fiktiva världen istället för att hatta mellan de två olika världarna hela tiden.

En kort kommentar kring filmen av H finner ni här.

Franklyn är en helt ok film, mer eller mindre.

http://www.imdb.com/title/tt0893402/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0