Twilight

Omtalat drama med avsmak av.. typ.. skräck?

Tonårstjejen Bella flyttar till den lilla staden Forks, till sin biologiska pappa, efter att hennes mamma gängat sig med en baseball stjärna, vilket innebär en hel del flyttande.

Väl i Forks möter hon den mystiske Edward. Efter att Edward räddat henne ur en situation som vore omöjlig att han skulle lyckats göra det begriper Bella att Edward döljer någonting. Bella börjar rota i det hela och upptäcker att Edward är en vampyr.

Jag har blandade åsikter kring den här filmen. Jag börjar med gnället.

Till att börja med tycker jag att de har dragit ut på tiden väldigt mycket. För helvete, de har använt en bra bit av filmen enbart för att visa Kristen Stewart när hon försöker luska ut Robert Pattison's hemlighet. Vilket är ganska snark. Vi tittare VET ju redan att han är vampyr, så.. vem fan bryr sig?

Sedan tycker jag att slutet var väldigt utdraget. Efter ett antal händelser satt jag och tänkte "Jaaaa, det var ju en förjävla bra film." och trodde givetvis att filmen var slut. Men, nä. Det var den inte. Det var runt 15 minuter kvar av den. Detta medförde oundvikligen att det blev ett klassiskt drama-slut. Huvudrollerna är jättekära, alla är lyckliga och växer som människor (tack för uttryckt H!). Snark.

De goda sidorna med filmen var dock när det väl började röra på sig och någonting av intresse faktiskt hände. Vilket var runt.. typ, 40 minuter in i filmen, eller nåt. Jag höll inte reda på tiden. Whatever.

Skådespelarna var jävligt bra och trovärdiga. Effekterna - iaf de man fick se - var givetvis bra. Manuset var väl rätt bra med, men jag tycker som sagt att de kunnat kortat ner händelseförloppet.

Summan av kardemumman blir väl att jag tycker filmen är.. sevärd. Men det är ingen film jag tänker lyfta till skyarna, som jag har hört av många andra att de gör.

Sevärd. Kanske fler gånger än bara en. Vad vet jag?

http://www.imdb.com/title/tt1099212/

Kommentarer
Postat av: Rosie

En utav mina favoritfilmer.

2009-05-28 @ 17:56:29
URL: http://roosiee.blogg.se/
Postat av: Izze/BIll

Slutet kanske är lite ZZ..zz..ZZ.. men det kommer en till som ska hänga i hopp med twilight ssom kommer i November... Den är bra.. men dom har inte taget så mcyekt av boken.. Det är typ Ass.. Men annars är den ganska bra..

2009-06-19 @ 00:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0