Monsturd

Bli inte tagen med brallorna nere!

Efter att seriemördaren Jack Schmidt lyckats fly från fängelset tar han sig ner i kloakerna i den Butte County med de lokala polismyndigheterna och FBI i hälarna. Väl nere i kloakerna blir Jack skjuten, varpå han ramlar ner i en pool med avföring.. och kemikalier som blivit dumpade där av forskningsföretaget Dutech's ägare - Dr. Stern.

Tack vare blandningen av kemikalierna och avföringen förvandlas Jack till en mutant - bestående delvis av mänskliga gener och delvis gener ifrån avföring - och beger sig ut för att kräva fler offer. Det är upp till en liten grupp lokala poliser och en FBI agent att ta itu med det här skitproblemet.

Hade det inte varit för spin off uppföljaren, Retardead (som kommer recenseras) hade jag troligtvis aldrig hört talas om den här filmen. Visserligen hade jag inte förlorat speciellt mycket på det om jag inte hört talas om den.

Filmen är givetvis en lågbudget film med relativt usla skådespelare, hyffsade effekter och en rejält knasig story. Speciellt bra var inte filmen heller, men det är en sån där film man bara måste ha i sin samling om man är inriktad på lågbudgetfilm.. eller rent av bara öppensinnad när det gäller film.

Filmen innehåller sekvenser som ska vara roliga, utöver en massa äckel. Personligen tyckte jag inte filmen var speciellt rolig, fastän jag begrep att filmmakarna hade slängt in "nu är det jäääätteroligt"-scener titt som tätt i filmen. Jag kanske börjar få torr humor.. vad vet jag?

Är du inte öppensinnad eller en samlare av lågbudgetfilm så låt den här filmen gå mellan fingrarna på dig.

http://www.imdb.com/title/tt0364527/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0