JCVD

Jean-Claude Van Damme spelar Jean-Claude Van Damme, en b-filmsskådis vars karriär är på väg rakt ner i toaletten och med en barnavårdstvist om sin dotter på halsen. När han reser hem till Belgien får han reda på att hans check till sin advokat saknade täckning och går in på ett postkontor för att ordna pengar. Dessvärre knallar han rakt in i ett rån och blir del av en gisslansituation. Problem uppstår då polisen tror att det är Jean-Claude som rånar stället.

Alla som förväntar sig tung B-action från Jean-Claude Van Damme i den här filmen kan ta och se om Universal Soldier-filmerna, Sudden Death eller någon av Van Damme's tidigare filmer. Det här är mer eller mindre ett rent drama och Van Damme är förvånansvärt bra på det (han har iofs inte direkt fått någon chans till att visa det förr). De övriga skådespelarna är också bra. Om man ska klaga på något i filmen så skulle det vara att den icke-linjära storyn gör att några saker visas två gånger i onödan, vilket kan bli långdraget att se.

Mot slutet levererar JCVD en omtalad monolog som var.. jag vet inte riktigt vad. Vad budskapet var begrep jag aldrig riktigt, men folk har tydligen suttit och stortjutit till den. Vad vet jag..

I helhet är det ett hyfsat gripande drama som.. jag inte riktigt vet vad jag tyckte om egentligen. Det var udda att se JCVD i en film av den här sorten då man mest är van vid att se honom slå folk på käften och skjuta till höger och vänster.

Läs gärna en likvärdig åsikt hos Helt Perfekt.

http://www.imdb.com/title/tt1130988/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0