Heart Of Karl

När Max ledsnar på att alltid ta hand om sin missbildade bror Karl lägger Max in honom på ett hem för att få lite lugn och ro. När Max ska hämta upp sin bror för att ta med honom hem upptäcker han ganska snabbt att någonting är fel och för att ta hem sin bror måste de två bröderna slåss mot underliga mumifierade tredjegradens brännskadade zombies.

Jag vet inte riktigt vad exakt det här är. Filmen är runt 18 minuter lång och det hinner hända hur mycket som helst under den korta speltiden. Effekterna, omgivningarna och flera av karaktärerna (deras rörelser) ser ut att vara animerade i lera medans Max och Karl ser ut som vanliga människor (utöver att han som spelar Karl har en jävla massa makeup på sig). En bit in i filmen började mina tankar sväva iväg åt Evil Dead och A Nightmare On Elm Street. Anledningarna var att effekterna påminde mig lite grann om Evil Dead och vissa av karaktärerna påminde om Freddy Krueger med sina brännskador.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den här filmen. Den är väl rätt sevärd för de som vill se våld som det syns på att det inte är verkligt, men samtidigt så tycker jag filmen mest var skum, underlig och konstig. Jag skulle nog sätta en slant på att filmen är mest för de mest öppensinnade filmtittarna..

Någon IMDB länk får ni inte heller. Det enda jag hittade på IMDB angående den här filmen var en länk till han som står bakom det mesta av filmen: Steven Kostanski.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0