Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles Forever

När en transdimensionel portal öppnas under en strid med Shredder i Technodromen slängs de fyra sköldpaddorna från '88 in i en separat dimension, där de stöter på sköldpaddorna från '03.. dessvärre följde även Shredder, Krang och fotsoldaterna med in i den separata dimensionen och lyckas återuppväcka '03ans Shredder (som egentligen heter Ch'rell), som kort därefter tar kontrollen över Technodromen varpå kaos väntar...

Storyn i filmen är skitsvår att förklara utan att behöva berätta större delen av filmen, så.. det där får väl duga. Antar jag. Jag är iaf riktigt nöjd med filmen. Jag älskade tv-serien som kom 87 när jag var yngre, men ville minnas att den var mer.. allvarlig än vad karaktärerna blev presenterade som i den här filmen. Tydligen svek minnet mig rätt rejält då Turtles från den här serien var otroligt jävla cheesiga, medans paddorna från 03 var betydligt mer allvarliga och griniga. 03ans serie tycker jag är helt ok, det är ingenting jag har fastnat för men den funkar helt ok iaf.

Det märks ganska mycket att filmen är dedikerad till seriernas fans och vad jag har förståt det så är det här ett avsked till de Turtles vi känner från de senaste 25 åren, då en ny generation kommer att dyka upp någon gång efter 2010. Enligt IMDB kommer det en ny Turtles-film 2012 och jag har även läst att det kommer komma en ny serie med sköldpaddorna.

Animationerna känner vi igen ifrån serierna och röstskådespelarna är bra. Storyn är riktigt bra när man väl sitter och tittar på filmen, men är som sagt svår att berätta utan att spoila eller röra ihop det för läsaren/lyssnaren. Sen om en 7 åring begriper storyn är en annan femma.

Jag gillade filmen hur som haver och jag tror de flesta fans av serierna - både de som gillar både och eller bara en av dem - kommer gilla den här filmen.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1543920/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0