The Fear

Lite skräck igen. Jag såg uppföljaren för ett par år sedan (vilket jag inte visste då). Jag har tyvärr inte uppföljaren nu, men när/om jag får tag i den kommer den självklart bli recenserad. Stay tuned.

En grupp med ungdomar, ledda av Richard, en ung man med ett tragiskt förflutet, far ut till en stuga som Richards familj ägt i flera generationer. Väl där ska gruppen genomgå "skräckterapi", som Richard ska leda. Terapin går ut på att gruppen ska övervinna sina innersta rädslor. Men någon dag efter att gruppen anlänt till stugan börjar de försvinna en efter en. Kan den gamla trädockan Morty ha med saken att göra?

Den första filmen är jäkligt seg. Inte förns efter halva filmen börjar det hända något som är av intresse och de flesta morden i filmen är av offscreen-variant, vilket gör filmen ännu segare, tyvärr. Effekterna var rätt bra dock och skådespelarna var helt ok.. jag ville iaf inte strypa dom.

Vad jag kan minnas så är tvåan betydligt bättre än ettan, men jag kan ju ha fel också. Jag ska försöka införskaffa den snarast möjligt.

Men om man har brist på halvtaskiga skräckfilmer kan man ta och införskaffa den här filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0113043/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0