Dead Space: Downfall

Den animerade prequelen till det nya actionspelet Dead Space.

När en grupp kolonister hittar en gigantisk artefakt på den öde planeten Aegis 7 i solsystemet Cygnus skickas skeppet USG Ishimura för att hämta artefakten. Men kort efter att de har bärgat den händer något i kolonin.

En av kolonisterna lyckas fly och tar sig upp till Ishimura, med en fripassagerare i bagaget. Snart bryter samma sak ut på USG Ishimura som bröt ut nere på kolonin och det blir upp till säkerhetschefen Vincent och hennes grupp att försöka förgöra hotet och rädda besättningen.

Är man ute efter våld, se den här. Är man ute efter en snabb och intensiv story, se den här. Är man ute efter att slå ihjäl runt en timme med en film, se den här.

Redan efter några sekunder in i filmen visas det blod, så jag förstod att det skulle bli saftigt med blod igenom filmens gång. Jag hade rätt... jag hade mer än rätt. Större delen av filmen går ut på våld, blod, slakt och diverse andra riktigt råa grejer. Mycket sevärt!

Storyn var riktigt bra och den for som en kula från en pistol från början till start, utan några direkta andrum för att pusta ut inför nästa scen med våld. Animeringen påminde mig lite om The Animatrix (något av avsnitten från den filmen).

Kort och gott en förbannat sevärd och förbannat blodig, rå och våldsam animerad film som är (som tidigare nämt) en prequel till det nya actionliret Dead Space. Nu ska jag slänga mig över Dead Space och se fortsättningen på storyn.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1267379/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0