Saw IV

Jag tänker inte ens recensera de tre första filmerna. Har man inte sett de tre första Saw filmerna kan man sluta läsa min recensioner, per omgående.

Jigsaw är död, och hans assistent Amanda lika så, men hans arv lever vidare. SWAT-ledaren Rigg blir kidnappad och tvingad in i en dödlig lek där han har 90 minuter på sig att ta sig igenom diverse dödliga fällor, om han vill rädda livet på en gammal vän... eller möta de dödliga konsekvenserna. Samtidigt är FBI agenterna Strahm och Perez i hälarna på Rigg och försöker reda ut vad som egentligen försigår.

Fjärde delen i Sågen-serien är en riktigt bloddrypande och våldsam historia. Den är dock i samma anda som de tre första filmerna och jag blev riktigt imponerad. Den var faktiskt BRA. Det trodde jag faktiskt inte precis innan jag satte igång den.

Och ja, jag är efter i min tid. Den här filmen borde jag ha recenserat för länge sen, men jag har haft så mycket annat skit att titta på.. men nu har jag iaf sett den, och skriver en recension, så lägg ner gnället.

Något man bör ha i åtanke när man ska se den här, är att man bör ha sett de tre första, annars lär den här filmen bli riktigt förvirrande, och man bör kanske se om de tre första också för att friska upp minnet lite. Det gjorde dock inte jag, men jag hängde med bra ändå. Så det så.

Min vän H har, självfallet, också recenserat den här filmen. Och som i vanlig ordning hittar ni hans recension här.

Jag kom att tänka på en sak precis innan jag satte igång den här filmen. Saw-serien kommer troligtvis bli den här tidens Friday The 13th. Alltså att de gör film på film på film, tills det är ett x antal uppföljare som egentligen bara blir sulligare och sulligare att förstå sig på.

Aja, men nu är det bara invänta Saw V, och vi får hoppas att den inte sviker.

http://www.imdb.co.uk/title/tt0890870/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0