Violent Shit (aka Brutale Scheisse)

Öhm.. ja, vad ska man säga? Dom flesta som tittar på skräck- och splatterfilm vet precis vad det här är för film.

Karl Shitter (fyndigt namn va?) är en störd pojke som inte kommer överens med sin mor så bra. En dag, när han kommer hem lite sent ifrån att ha lekt, hotar mamman med att bestraffa honom. Efter detta slaktar Karl henne med en köttyxa.

20 år går och den unge Mr. Shitter har vuxit upp till en tokig seriemördare, välkänd som Karl The Butcher (spelad av Andreas Schnaas, som står bakom den här filmen). En trio av män (som man aldrig skulle kunnat gissa var poliser om det inte stått "Polizei" på sidan av Volkswagen Minibussen dom åker i) kör Mr. Shitter igenom landsbyggden, troligtvis för att transportera honom till ett annat fängelse eller ett annat mentalsjukhus, eller nåt. Mitt ute i ta mej fan ingenstans pallnitar han som kör och passageraren fram hoppar ur och springer och ska pissa. Det här är Karls "startskott" för att gå berserk. Han fimpar polisen som satt bak med honom och dödar sedan han som kör. När han som varit och pissat kommer tillbaka upptäcker han blod på framrutan av minibussen och drar sin pistol. Karl kommer fram med en jävligt stor köttyxa, blir skjuten ett par gånger och ramlar ihop. Polisen går iväg och Karl ställer sig upp igen, underligt nog, och slaktar polisen.

Det här är inledningen på filmen, nu har ca 10 minuter av filmen gått. Resten av tiden (ca 1 timme) får man se på när Karl springer runt och slaktar människor till höger och vänster på olika brutala sätt. T ex får en man sitt könsorgan avhugget, en kvinna får sina bröst bortskurna och en annan kvinna får sitt könsorgan penetrerat med en kniv. En rolig sak med Karl är att han blir bara fulare och mer vanställd för varje offer han tar död på, ungefär som om han ruttnar för varje offer han slaktar.

Är filmen bra? Haha, nej, inte det minsta. Är den välgjord? Återigen, haha, nej, inte det minsta. Det här är en rejäl lågbudgetsplatter-film. Fantasin och engagemanget syns lång väg, men effekterna är riktigt löjliga och man har bara lust att gapskratta åt filmen. Men samtidigt så är det en sån där splatterfilm man måste ha sett när man är en splatterfilmstittare.

Filmen har fått en rejäl kultstatus och är riktigt välkänd bland folk som tittar på just sånt här. När jag slog igång filmen väntade jag mig inget annat än extremt ultravåld, möjligtvis halvtaskigt framfört, men det var ju det jag väntade mig. Vad fick jag? Jo, just det jag väntade mig!

Violent Shit gör rätt för sitt namn. Violent Shit ÄR violent shit. Filmen maler på i ca 1 timme och 10 minuter, med nästan enbart en massa halvtaskigt våld. Om man tittar på sånt här, bör man se den här. Hatar man sånt här, bör man hålla sig låååååååångt ifrån den här filmen.

Ni som väljer att se den, bered er inte på en storfilm ala Braindead, utan snarare en korsning mellan Within The Woods (Evil Dead prequel) och Bad Taste...fast med noll handling och enbart våld, för det här..det här är våldsamt skit!

http://www.imdb.com/title/tt0094271

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0