When Evil Reigns

Vem har sagt att regn är ofarligt?

När skolan har slutat för dagen, samlas Chris och hans vänner utanför skolan, varpå åskan börjar dundra ovanför dom. Strax därpå kraschar en bil in i en cyklist, och kort därefter bryter kaos ut på gatan. Chris och hans vänner pyser in i skolan igen och barrikaderar alla in- och utgångar. Utanför samlas horderna av de infekterade... och infektionen sprider sig...

Den här lågbudget-skräckisen är en riktig skitfilm. Den är så pass dålig att den blir faktiskt underhållande, otroligt nog. Skådespeleriet är tamt och nästintill träigt. Dialogerna är ganska korkade. Effekterna är skrattretande. Ja, ni fattar.

Storyn däremot är riktigt nice. Hade dom haft en större budget, bättre skådespelare och ändrat några grejer (så som slutet) hade det här blivit en riktigt bra zombie/infekterade dårar-rulle. Men som jag skrev tidigare, den är så dålig att den blir underhållande, och dessutom bra.

Jag gruvade mig en del över att se den här, pga de recensioner jag har läst om den, där recensenterna har sågat sönder filmen totalt och skrivit enbart klagomål. Och jag har väl visserligen förståelse över deras klagomål, för till och från är filmen lite underlig och slutet var ett av de sämsta jag har sett på väldigt länge. Slutet på filmen kändes lite som "nu gör vi klart den här skiten så vi kan börja på nästa skräpfilm.", ungefär.

Aja, vill man se något som är underhållande, men som i grunden är skräp, så varsegod.

http://www.imdb.com/title/tt0869162/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0