Screamers

Ytterligare en Peter Weller-film.

Året är 2078. För tjugo år sen upptäckte NEB (New Economic Bloc) lösningen på världens energiproblem, berynium, på planeten Sirius 6B. Men väldigt snart upptäckte de att berynium utgav dödliga mängder radioaktiva ämnen. The Alliance (en grupp gruvarbetare och forskare) krävde att NEB skulle avsluta utvinningen av berynium. NEBs respons var att förklara krig mot The Alliance. 

Konflikten mellan The Alliance och NEB fortskred och fortsatte även på planeten jorden, men de större striderna koncentrerades på Sirius 6B. Massiva NEB kärnvapenbombningar utplånade större delen av dom civila invånarna och förstörde den en gång så vackra planeten. Tusentals dog även i berynium-strålningar.

Nu, i det tionde året av krig, måste dom överlevande på Sirius 6B möta ett nytt hot. Ett hot som The Alliance skapade från början, men som sedan har utvecklat sig själva...

Screamers är en riktigt hygglig sci-fi/action-rulle med Peter Weller i spettsen, och diverse andra skådisar. Storyn är snuskigt djup i den här filmen, och kan vara något komplicerad att begripa sig på, men den driver på bra och filmen är riktigt spännande och väcker intresse. Utöver att den är spännande så har den även en hel del tvister, och slutet är riktigt nice. Filmen innehåller en del våld dessutom, bra va?

Något jag vill tillägga om den här filmen är att jag spelade in den när den gick på TV4 för många år sen, och har den fortfarande på VHS. Men som vanligt var jag för lat för att rota fram min gamla VHS-kopia av filmen, så jag införskaffade den på annat sätt och såg den återigen, efter flertalet år. Och jag kan nog bara säga som så, att den var bättre än vad jag mindes den, och jag gillade den förr med.

Ja, jag kan inte säga så mycket mer om den här filmen. Jag vill rekommendera den varmt iaf.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0114367/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0