Mortal Kombat

Pga att jag i princip aldrig tittar på Martial Arts-filmer (alltså, karate/ninja/kung-fu/whatever) så tänker jag inte göra en ny kategori, utan trycker ner den här filmen i Action-facket. Iofs tror jag inte den behöver någon närmare presentation egentligen.

Liu Kang, en kung-fu (eller nåt) krigare. Johnny Cage, en martial arts-skådis. Och Sonja Blade, en polis. Dessa tre personer blir inbjudna till en mystisk ö, där dom får reda på att dom ska delta i tävlingen 'Mortal Kombat'. På ön får dom hjälp av åskguden, Rayden, som förklarar att härskaren i dimensionen 'Outworld' har vunnit nio stycken Mortal Kombat-tävlingar på raken (genom sina män, just det), och om han vinner ytterligare en tävling kommer han få tillträde att gå in i vår värld och ta över den. Liu Kang, Johnny Cage och Sonja Blade måste slåss med enade krafter för att slå tillbaka mot härskaren i Outworld, och hans onda trollkarl, Shang Tsung.

Jaaaa. Jag såg den här för första gången för många, många år sen. Och jag gillade den då. Och jag gillar den nu. Det här är en underhållande film med en hel del slå-på-käften-scener samt bra musik. Skådespelarna är väl åt B-filmshållet (of course!), men gör bra insattser.

Att dom lyckats bygga en story utifrån Mortal Kombat-spelen är ganska imponerande och dom har lyckats ganska bra, tycker iaf jag.

Har inte så mycket mer att säga om den här filmen faktiskt. Den är bra, nuff said. Den är underhållande och driver på fint igenom hela filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0113855/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0