Street Trash

En klassisk splatterfilm från 1987.

En spritbutiksägare hittar en låda med flaskor med etiketten 'Viper' på. Han funderar inte så noga på vad det kan vara utan ställer ut lådan i butiken, och tar 1 dollar per flaska.

Snart börjar uteliggarna komma in och köpa den 'nya' spriten, vilket gör att uteliggarantalet snabbt förminskas... på ett smetigt sätt.

Polisen börjar snart utreda dom underliga dödsfallen, men står handfallna och kommer ingen vart med utredningen. Samtidigt härjar Bronson, en psykotisk f.d vietnam-soldat, omkring på gatorna.

Ja jävlar. Först och främst vill jag tala om att jag sett den här tidigare, för ett par år sen och fick den rekommenderad av min käre vän H (ja, ni vet ju alla vem han är vid det här laget, eller hur?). För det andra vill jag säga att det här är en trevlig liten film, även om filmen inte innehåller så pass mycket splattervåld som man gärna velat se.. med tanke på filmens story och så. Men som sagt, den är trevlig... på ett slaskigt sätt!

Effekterna är roliga att se, bland annat pga att det inte är direkt något blod egentligen, utan en massa färggranna "smälteffekter", så att säga. Men filmen innehåller en del trevliga slaskeffekter och filmen intresserar ganska bra. Filmen har även en del svart humor i sig, vilket inte drar ner betyget kan jag då säga.

Skådespelarna är bra, och känns ganska äkta när det gäller själva "uteliggartemat". Eh, ja.

Jaaa... kortsagt en trevlig liten splatterfilm som man antingen älskar, gillar eller hatar. Kortsagt, alltså.

http://www.imdb.com/title/tt0094057/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0