Ma Barker's Killer Brood

And now, for my next number.. I like to return to the classics. Ett gammalt drama om en av tidernas värsta gangsters.. Katherine Clark 'Ma' Barker, och hennes söner och deras anhängare.

Som troligtvis alla förståt är filmen baserad på verkliga händelser, som skedde under 1930-talet (samt händelser före för att visa hur Ma och hennes söner blev vilka dom blev). Vi får följa Ma Barkers uppgång och fall, och allt som händer där emellan.. samtidigt som vi får följa hennes söner, som hon lär att ingenting är ett brott.. om man inte blir gripen. För er som inte vet vem Ma Barker är, så kan ni läsa mer om henne här.

För det första vill jag säga att Nelson Leigh, som spelade George Barker (Ma Barkers man), är otroligt stel i sin roll och det känns som om han enbart läser direkt ur manuset. Lurene Tuttle, som spelade Ma Barker, är riktigt bra och känns väldigt äkta. De övriga skådespelarna är i dugliga klasser och känns inte alls lika stela och träiga som Leigh.

För det andra så flyter storyn på ganska bra, även om den hoppar från att Ma's grabbar är små snorungar till att dom är vuxna. Men som sagt, storyn flyter på ganska bra och den känns inte tråkig, även om filmen är väldigt gammal.

Effekterna ska vi inte snacka om egentligen.. utan alltihop känns fruktansvärt mycket 60-tal, vilket är bra på sätt och vis.

Och självklart finns ju ett och annat sångnummer med i filmen, vilket var en självklarhet i dåtidens drama-filmer.

Men samtidigt som jag tycker storyn flyter på bra, så är jag ju även intresserad av Ma Barker, hennes söner, anhängare och deras historia vilket höjer mitt intresse för filmen.

Mycket mer än så vill jag inte säga om den här filmen. Det är en klart duglig drama-film som håller ett intresse uppe genom filmen och en och annan riktig duktig skådespelare.. och Lurene Tuttle är, som jag skrev tidigare, riktigt bra som Ma Barker.

http://www.imdb.com/title/tt0054041/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0