Pulse

Vad jag har begripit är det här en remake av en skräckfilm från 2001 som går under titeln Kairo.

Efter att Mattie's pojkvän Josh tar sitt eget liv börjar Mattie se underliga saker. Kort efter att Josh tagit sitt liv börjar andra att ta sina liv. Mattie får kontakt med Dexter, som köpt Josh gamla dator, och tillsammans börjar de rota i det hela. De upptäcker snart att orsaken till självmorden inte är av denna värld...

Jag är riktigt imponerad. I regel brukar jag ha svårt för att tycka om modernare skräckfilmer, speciellt då det är av spök-grenen inom skräckgenren. Men jag föll för den här filmen ganska rejält då den skilde sig ifrån många andra spökskräckisar.

I rollistan är det inga speciella namn jag vill nämna, utöver att Brad Dourif (han som lånar ut rösten till Chucky i Child's Play filmerna) dyker upp i en väldigt snabb roll. Effekterna var av modern karaktär, givetvis och var snyggt gjorda. Filmen var klichéfylld dock, men höjdes upp av skådespelarna och effekterna. Och storyn var udda, som sagt.

I helhet en riktigt schysst skräckfilm. Mycket sevärd.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0454919/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0