Halloween 6: The Curse Of Michael Myers (Producer's Cut Version)

Producer's Cut versionen av den sjätte filmen i Halloween-serien som blev söndersågad av de som var på screentestningen. Jag har lyckats få tag på den och här har ni mitt tycke om den.

Sex år har gått sen Michael Myers och hans systerdotter Jamie Lloyd försvann spårlöst ifrån Haddonfield. Kvällen innan Halloween visar det sig dock att Jamie fortfarande är i livet då hon ringer in till ett populärt radioprogram och säger att Michael är efter henne.

Familjen som adopterade Michael's syster Laurie Strode bor numer i det gamla Myers huset. Dottern Kara har emellertid problem med sin son, Danny, som är hemsökt av Mannen I Svart (från Halloween 5) som uppmanar honom att mörda sin familj. Familjen får dessvärre ett ännu större problem den här Halloween-kvällen.

Hjälp är dock på väg i skepnad av Dr. Loomis och Tommy Doyle (lillkillen från första filmen), som har växt upp och forskat om Michael's ursinne och han kanske har svaret...

Efter att ha tittat på Halloween: 25 Years Of Terror bestämde jag mig för att titta på den här versionen av den sjätte Halloween-filmen. Originaltiteln är alltså Halloween 6: The Curse Of Michael Myers men byttes när de gjort om filmen till enbart Halloween: The Curse Of Michael Myers.

Efter att ha tittat på dokumentären om Halloween-filmerna fick jag reda på att den här versionen innehöll scener som inte var med i bioversionen. Jag snodde åt mig den och tittade på den och måste säga att jag faktiskt håller med dom som tittade på screentestningen. Den var inte något vidare.

Scenerna som var förlängda och som inte var med i bioversionen var antingen otroligt onödiga eller bara tråkiga. Slutet var riktigt löjligt också och kändes som "Nu gör vi klart det här skräpet och släpper det." och var helt enkelt en cliffhanger.

Bioversionens story är den samma som i den här, men slutet var omskrivet i bioversionen till något betydligt bättre och mer spännande, tack och lov. Våldsfaktorn var ungefär lika med stendöd i den här versionen av filmen. Våldet var i betydligt högre grad i bioversionen än vad den var i den här.

Det finns inte så mycket mer att säga om den här versionen av filmen mer än att den inte är speciellt bra. Bioversionen är betydligt våldsammare, mer intensiv och intressant än den här versionen.

Observera också att IMDB-länken jag lägger upp innehåller spoilers av den här versionen, så om ni inte har tänkt se någon av de här versionerna kan ni alltid klicka in er där och läsa. Säg inte att jag inte har varnat er.

http://www.imdb.com/title/tt0113253/alternateversions

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0