Death Tunnel

En, troligtvis för många, välkänd direkt-till-dvd-skräckis här i Sverige.

1932, Louisville, Kentucky. 63 000 personer dör i en pest som kallas för "the white plague". Ett sjukhus öppnas för att försöka framställa ett vaccin mot sjukdomen, och för att rädda människor. Men utöver det, används också människor som försökskaniner i vidriga experiment för att framställa ett vaccin. Detta kommer fram till allmänheten, vilket skapar ett jävla liv i pressen. Dom som har dött på sjukhuset bärs ner i en tunnel som är belaggd under sjukhuset.. tunneln fick namnet "The Death Tunnel".

Nutid. Fem unga tjejer blir bortförda för att medverka i en tävling om att få komma in i ett föreningshus. Vad är deras uppgift? Enkel. Dom ska bara spendera en natt på sjukhusets fem våningar.. tillsammans med de fem spökena som sägs härja där.

Vart ska jag börja såga tro? Jag kan ju börja med att säga att filmen i helhet är helt jävla obegriplig. Storyn nysstas visserligen upp mot slutet av filmen, men när jag tittar på film vill inte jag sitta som ett jävla frågetecken i över 1 timme innan jag fattar någonting överhuvudtaget om vad filmen egentligen går ut på. Idioterna som har gjort filmen slänger in klipp, som visserligen har med själva byggnadens historia att göra, men som inte har ett jävla dugg med storyn i filmen att göra. Dessutom är det så sulligt redigerat att emellanåt får man lov att gå tillbaka i samma scen för att hinna se vad som egentligen hände. Som om inte det vore nog, så skickar dom på "skrämselljud" när det inte ens är något som är meningen att vara skrämmande.

Skådisarna i filmen är åt såpopera-hållet, och troligtvis har ingen av dom haft någon annan roll än i en sån serie. Och nej, jag har inte orkat kolla IMDB för detta, det är bara något jag antar pga deras insattser i filmen. Det enda som är nice med dom är att det visas en del boobs, vilket aldrig är fel.

Är något bra med filmen då? Jo, otroligt nog så finns det några saker som faktiskt är bra. T ex är make-upen riktigt schysst, och effekterna är även dom fina. Och självklart så var det ju bra att den slutade också.

Kort och gott, skit i den här filmen om ni får syn på den.. det här är enbart en jävla skitfilm som inte borde fått göras egentligen.

Jag glömde att säga att sjukhuset dom är på i filmen finns i verkligheten, och att filmen är baserad på "verkliga" händelser... vilket jag tycker låter jävligt långsökt.

http://www.imdb.com/title/tt0418627/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0