Wolf Creek

Baserad på verkliga händelser.

3 ungdomar får problem med sin bil vid Wolf Creek kratern, mitt ute i ingenstans i den australiensiska ödemarken. En äldre man kommer förbi och erbjuder dom hjälp, vilket dom tackar ja till. Mannen verkar till en början som en lite udda, men trevlig person..men visar sig vara en fullblodig psykopat som har en förkärlek till att jaga sina offer.

Herr Skribent (dvs jag) är just i detta nu fruktansvärt trött och orkar knappt hålla sina ögonlock öppna, pga detta hängde inte Herr Skribent riktigt helt och hållet med i filmen. Utöver detta så tyckte jag filmen var ganska seg på något sätt (vilket inte är speciellt bra om man är trött, eller hur?).

Skådespeleriet ska vi nog inte snacka så mycket om, tyvärr. Det var knappt någon dialog alls i filmen, utan mest en massa spring, gap och skrik när "actionscenerna" satte igång. Stämningen i filmen var taskig, annars hade jag nog varit med intresserad och kanske hängt med betydligt bättre än vad jag gjorde.

Filmen duger som underhållning om man inte har något bättre att titta på, men jag kommer troligtvis inte se om den här filmen, om jag känner mig rätt alltså.

http://www.imdb.com/title/tt0416315/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0