Diary Of The Dead

Jaha, då har jag sett den nya filmen i George A. Romero's Dead-serie, Diary Of The Dead. Filmen är av videokameradokumentationsstil (tack för ordet H), ungefär som den mycket skrämmande filmen [REC], som jag tidigare recenserade.

Diary Of The Dead handlar om ett gäng collegeelever och deras alkoholiserade lärare som befinner sig långt åt helvete ute i skogen en sen kväll för att spela in en egen skräckfilm. I samma veva bryter en zombieepidemi ut och dom bestämmer sig för att pallra sig hem i sin van. På vägen hem stöter dom på både det ena och det andra problemet. Givetvis börjar dom plockas, en..efter en..efter en..

Storyn är inte speciellt spännande. Filmen känns seg och ganska tråkig till och från. Några riktigt fina scener med riktigt grovt våld används, vilket gjorde att jag jublade högt. Filmen innehåller ett och annat riktigt brutalt skämt, som jag flabbade åt.

Ärligt talat, så tycker jag den här filmen var ok, men inte mycket mer. Jag blev ganska besviken, med tanke på att jag läst H's recension (som ni givetvis kan läsa här) och tyckte den verkade riktigt bra. Jag införskaffade den, såg den och sitter just nu i skrivande stund och funderar på om allas vår favoritfarbror Romero börjar bli lite gammal till åren och borde kanske börja göra annat än film.

Jaha. Svammel. Så, vad tycker egentligen Herr Skribent? Filmen duger. Den är inte dålig, men inte heller en höjdarfilm. Duger att se med några polare, eller själv. Men jag tror att jag (tyvärr) inte kommer se om den här filmen på många år...faktiskt.

Mycket nöje.

http://www.imdb.com/title/tt0848557/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0