Grizzly Rage

Från regissören till sömnpillret Final Stab.

När fyra ungdomar åker ut i det vilda för att fira att de har tagit studenten kör de på en grizzly björnunge och dödar den. Strax därpå dyker ungens mor upp och hon är inte glad. Inte nog med det, honan har druckit ur en intilliggande sjö där någon har dumpat radioaktiva avfall och har muterats. Ungdomarna måste nu försöka överlista den stora björnen.

Ok. Here we go. Filmen inleddes smålovande och verkade inte vara så pjåkig. Vilken skrevspark jag fick ungefär 20 minuter in i filmen. Effekterna.. eh, existerar inte i den här filmen. Blod? Pfft. Det "blod" vi bjuds på är datoranimerat skit som "stänker" på kameran vilket ser ut ungefär som något någon idiot har fipplat ihop i Paint.

Det finns bara två (tre, för oss som är av manligt kön) saker som lyser svagt i det här skämtet. Det är skådespelarna och händelseförloppet sekunderna efter de har kört på björungen fram till att första personen blir överfallen av mamma björn (den tredje grejen är Kate Todd). Resten är gar-bitch.

Att jag orkat ödsla min tid på den här filmen är - för mig - rätt obegripligt. Jag hade kunnat göra någonting betydligt roligare. Exempelvis klippt tånaglarna. Så. Får ni en chans att se den här. Spring! Gör ingenting annat. Spring bara.

Vedervärdig film, som för min tankar lite till Jim Wynorski's filmer.

http://www.imdb.com/title/tt0896816/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0