The Clown At Midnight

Slasher från 1998, som jag såg 1999 för första gången.

Efter en operaföreställning blir en av sångerskorna brutalt mördad av en man som är utklädd till clown. Mannen försvinner spårlöst och mordet blir olöst.

Flertalet år senare ska en grupp ungdomar städa upp i operahuset där mordet begicks. En av ungdomarna, Kate, är dotter till den mördade sångerskan. Snett efter att de har kommit in i operahuset börjar Kate se saker och mordgåtan som varit olöst i alla dessa år börjar nystas upp. Men samtidigt är det någon som inte vill att den ska lösas.. och en man, utklädd till clown, börjar ses smyga omkring i skuggorna i det stora operahuset.

När jag såg den för alla dessa år sen tyckte jag att den här var väldigt seg och tråkig. Nu när jag sett den igen tycker jag precis samma sak. Visserligen inträffar det flera riktigt brutala mord, men ordet spänning finns inte överhuvudtaget i den här tröga och tråkiga slasherfilmen. Transportsträckorna blir långa mellan scenerna där något av intresse händer. Klichéerna haglar över filmen, givetvis. Och större delen av filmen får vi se clownen precis innan han ska slå till (ungefär som i Halloween remaken). Riktigt läskigt.

Skådespelarna är en bunt idioter som inte vet vad skådespela innebär och spelar över som satan stundtals. De enda skådespelare i den här filmen som är av något värde att ta upp är Christopher Plummer (Dracula 2000, Cold Creek Manor) och Margot Kidder (The Amityville Horror).

Vill man ha en slasherfilm så välj något annat än det här skräpet. Jag blev mer uttråkad än skrämd av det här tuggummisega skräpet.

http://www.imdb.com/title/tt0156413/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0