The Fast And The Furious

Tack vare att den fjärde filmen hade biopremiär nyligen tänkte jag stöka igenom de här filmerna.

Efter ett antal lastbilskapningar skickas LAPD-snuten Brian O'Conner in som undercoveragent av FBI i ett streetracegäng ledda av Dominic Toretto för att ta reda på om Dominic och hans vänner står bakom kapningarna.

Men när Brian blir involverad i Dominic's liv och hans syster, Mia, börjar han försöka att bevisa att Dominic är oskyldig.

Jag har alltid gillat den här filmen. Anledningarna är exempelvis att skådespelarna (t ex Vin Diesel, Paul Walker, Michelle Rodriguez, Jordana Brewster) gör bra insattser och är trovärdiga samtidigt som filmen håller ett högt tempo och intresset hålls hela tiden uppe. Stundtals är musiken riktigt bra också med bland annat dånande drum 'n bass.

Jag tror de flesta har sett den här filmen redan, så jag avslutar med detta:

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0232500/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0