Terror Train

Klassisk Jamie Lee Curtis-skräckis, efter hennes genombrott med Halloween.

Det är nyårsafton och en grupp studenter har hyrt ett tåg för att ha maskerad och för att festa. Men utöver studenterna har någon mer klivit på tåget.. med helt andra avsikter än att festa.

Den här gamla klassikern är en riktig godbit enligt mig. Jag såg den för många år sen när jag var runt 8, 9 års ålder och jag gillade den inte något vidare då. Men jag kan säga att jag gillar den nu, helt klart. Den hade en riktigt bra stämning men den tillförde inte något speciellt i slasher-genren, tyvärr. Skådespelarna är riktigt bra och Curtis är som vanligt bra i en av huvudrollerna.

Gillar man slashers lär man gilla den här. Jag gjorde det iaf.. och jag kommer troligtvis se om den igen.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0081617/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0