Boy Eats Girl

Zombies!

Jessica och Nathan har känt varandra i evigheter, men Nathan är hemligt förälskad i Jessica. En kompis till honom fixar så att de två ska träffas en kväll, då Nathan ska berätta om sina känslor för Jessica. Men Jessicas farsa tycker inte om Nathan och förbjuder sin dotter att gå ut. Nathan ringer hem till Jessica och farsan säger att hon blev hämtad av en snygg kille i en snygg bil.

Och av en ren slump får han syn på Jessica i en av skolans "tuffingars" bil. Han blir förtvivlad och går hem och super ner sig. Av en ren slump, och en hel del klantighet och otur, blir Nathan hängd. Hans morsa snor en bok ifrån en kyrkas källare där bland annat voodooritualer beskrivs.

Dagen efter vaknar Nathan upp ungefär som om ingenting har hänt.. förutom att han har en extremt stor hunger efter kött.. och han har ingen puls.. och han känner ingen smärta.. och snart bryter kaoset ut.

Jag gillar den här filmen. Den har en lagomt stor portion humor och en hel jävla del våld och blod. Skådespelarna är inte grymt mycket att hurra över, men jag tycker de duger och lyckas iaf underhålla så pass att man inte stänger av filmen efter 20 minuter.

Jag har sett den här en gång förut med, för typ 2 år sen eller något sånt.. jag gillade den då och jag gillar den fortfarande. Jag har dock svårt att bestämma mig vilket fack jag ska slänga in den i, så det får bli Skräck-facket, även om den troligtvis är menad som en romantisk komedi, med zombies och våld. Så det så.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0415679/

Kommentarer
Postat av: HA

Nej nej, Scary Video 5 heter den ju!

2008-10-06 @ 11:05:57
URL: http://glob.heltperfekt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0