The Slumber Party Massacre

Slasher ifrån 1982.

En 18 årig brud blir lämnad ensam hemma över några dagar och bestämmer med sin vänner att ha ett pyjamasparty. I samma veva rymmer en psykopat ifrån dårhuset. Gissa vem som har bestämt sig för att ta sig ett besök hos flickorna?

Det här är en rätt ok slasherfilmer, mer eller mindre. Våldet är ganska måttligt, även om det finns där. Något som var ganska frustrerande var att i många mordscener bytte dom scen precis när man skulle få se godiset. Utöver detta duger väl filmen som underhållningsskräckis, mycket mer än så kan jag väl inte direkt påstå att den kan erbjuda.

Ja, finns inte så mycket mer att säga. Det här är en av dom många slasherfilmer som dök upp under 80-talet.. fast jag tror den här blev mer välkänd än många andra slasherfilmer som försvann i skymundan pga t ex Friday The 13th etc.

Jag märkte iofs en sak när jag tittade på den här filmen. Jag tyckte den var lite lik Halloween på ett sätt. Det är två hus på en gata, en tokig mördare och ungdomar som väntar på att bli slaktade. Låter ganska inspirerat ifrån Halloween eh? Fast det kanske bara är jag som inbillar mig.. whatever..

Boka er framför tvn och njut av lite 80-talsslasher med vännerna och se till att låsa in borren..

http://www.imdb.com/title/tt0084695/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0