Sorority House Massacre II

Föreningshusmassakern II är nog en av dom största skitfilmer jag sett på länge. Även om den är bitvis rätt trevlig.

Fem unga tjejer köper ett gammalt fallfärdigt hus för att rusta upp det till deras nya föreningshus. Efter att ha spelat på ett ouijabräde börjar underliga saker hända. Vem är det egentligen som vill dem illa? Och varför smyger deras underlige granne omkring runt huset? 

Detta är storyn. Typ. Jävligt tunn, ja. Och skådespeleriet ska vi inte ens prata om. Det var nog några av de sämsta insatserna i en film jag sett på väldigt länge.. även för att vara en slasherfilm. Otroligt va?

Något jag blev ganska jävla irriterad över är att filmmakarna har valt att sno ett par scener ur den fina slasherfilmen Slumber Party Massacre (recenserad här) och sedan byggt på en story utifrån det. Vad i helvete liksom?! När jag upptäckt det här, antog jag att jag lika gärna kunde vänta mig att filmen bara skulle störtdyka rakt ner i botten med ansiktet först.

Hade jag rätt? Ja, tyvärr. Filmen tar död på sig själv, och vänder helt och hållet i slutet och blir någon sorts jävla spökskräckis. What the fuck liksom?!

Den här filmen är egentligen ren dynga, men den hade sina ljusa stunder med. T ex att det var en del sköna damer (även om de var totalt inkompetenta som skådespelerskor) som visade hud. Mycket trevligt!

Ja, kort sagt. Ska ni se dessa filmer, så räcker det med att se den halvdana första Sorority House Massacre filmen, för andra kommer inte ge er ett jävla dugg.

http://www.imdb.com/title/tt0100663/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0