Feast

En trevlig liten film.

En snubbe kommer instormande på en pub mitt ute i ingenstans och säger att de måste barrikadera stället för inom loppet av några minuter kommer helvetet bryta lös där inne. Några få moment senare bryter helvetet lös och människorna som fortfarande är i livet måste slåss tillsammans för att överleva natten mot en ny, och okänd, ras av köttätande varelser.

Det här är film det här. Att den blivit producerad av Matt Damon och Ben Affleck förvånar mig dock, men att Wes Craven har haft ett finger med i spelet fick mig bara att fundera om filmen var värd att se egentligen, med tanke på allt skit Craven har laggt sina fingrar i senaste åren.

Filmen är en riktig smäll på käften, rent utsagt. Det är no bullshit, och straight action. En del scener är dock helt pajade pga vingel på kameran... ok, rent utsagt, dom slänger den förbannade kameran så man blir nästintill åksjuk. Detta gäller dock inte alla actionscener. Våldet har dom inte sparat ett dugg på, utan ungefär 5 minuter in i filmen (om det ens var det) så kommer det första blodet, och jag jublade förstås.

Skådespelarna är, som vanligt, inga kända... eller så har dom medverkat i någon såpopera eller liknande, vilket gör det hela ännu mer lustigt.

Dessutom har filmskaparna tryckt in en hel del riktigt sjuk humor, så man får sig ett rejält skratt också utöver allt våld.

Så, gillar man ultravåld, en hel del sjuk humor och något så när duktiga skådisar, så go for it! Om inte, se den ändå.

http://www.imdb.com/title/tt0426459/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0