Ritual

Jag minns än idag att jag älskade Tales From The Crypt när den gick på TV4 för många år sen (under namnet Kalla Kårar). Jag minns även när jag såg min första Tales From The Crypt film också, Demon Knight, som jag även den älskade. Andra Tales From The Crypt filmen jag såg var Bordello Of Blood, som även den gick in på kärlekslistan. Ritual däremot, är något jag troligtvis kommer glömma bort så småningom.

New York läkaren Dr. Alice Dodgson får sparken och indragen doktorslicens efter att hon använt ett läkemedel på en patient - som senare dött - som inte varit godkänt. Hon beger sig till Jamaica, där hennes doktorslicens inte behövs. Hon blir inhyrd av en rik amerikan för att se till hans yngre bror som tror att han är en zombie. Alice begriper ganska snart att ett virus har börjat sprida sig på Jamaica och efter att ett par mystiska mord inträffat måste hon försöka luska ut sanningen för att rädda sin patient innan det är försent.

Den här filmen är inte speciellt intressant och är överdrivet lång för en Tales From The Crypt film. Från och till började jag undra om han som har skrivit manuset varit intresserad överhuvudtaget att göra en bra film. Dialogerna är löjligt långa ibland och skapade tristess från och till. Våldet var väl rätt dugligt, när det väl var våld.

Ritual är även en remake av en film från 1943, I Walked With An Zombie - som får sig ytterligare en remake nu, fast under samma titel som originalet.

Men hur som helst så gillade jag inte filmen speciellt mycket, även om det var en Tales From The Crypt film.

http://www.imdb.com/title/tt0250698/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0