The X-Files: I Want To Believe

David Duchovny och Gillian Anderson är tillbaka i rollerna som Fox Mulder och Dana Scully i en ny del av X-Files.

Efter att en avhuggen arm har hittats under snön på en ödslig plats tillfrågas Dana Scully, som dragit sig tillbaka från FBI för att arbeta som läkare på ett sjukhus bedrivet av präster och nunnor, och Fox Mulder, som dragit sig tillbaka från FBI pga falska anklagelser, om dem kan hjälpa till att lösa det underliga fallet.

Till deras hjälp får dom den underlige Fader Joe, en dömd pedofil som jobbade som präst och som utger sig för att vara synsk.

Med Fader Joes hjälp kommer dem sanningen på spåret.. och snart upptäcker dem att fallet är betydligt mer underligt och bizarrt än vad dom till en början trodde att det var.

Med tanke på att jag älskar X-Files serien, så gillade jag den här filmen riktigt mycket. Den fängslade, intresserade och den gav en och annan twist där man fick lov att tänka till en sekund eller två för att få ihop filmens story.

Mycket mer än så här tänker jag inte skriva om filmen. Den är bra helt enkelt, och gillar man X-Files serien lär man gilla även den här filmen. David och Gillian har givetvis blivit äldre, det syns dessutom ganska klart och tydligt, men dom har inte tappat stinget när det gäller att agera som Mulder och Scully.. vilket jag var lite orolig över när jag slog ner röven i biofotöljen.

Just det ja. Mitch Pileggi gästar även filmen som Walter Skinner, vilket gav den ytterligare ett plus i kanten.

Men som sagt, gillar man X-Files lär man även gilla den här.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0443701/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0