Silent Night, Deadly Night Part 2

Uppföljaren till den omtalade slasherfilmen från 1984.

Psykopaten Billy (från första filmen) är död sen flertalet år tillbaka och hans lillebror, Richard, sitter på mentalsjukhus. Richard berättar för psykologen Henry om Billy och vad han gjorde.. och hur Richard själv gick i Billys fotspår.

Storyn är.. kass. Skådespeleriet är överspelat. Filmen är tråkig. Dom använder dessutom tillbakablickar från första filmen, genom halva jävla filmen.

Att idioterna som gjort den här filmen använde tillbakablickar genom halva filmen var bara trist. Vill jag se första filmen ser jag väl ändå den, eller hur? Utöver det, är skådespelarna så jävla dåliga att det blir skrattretande att titta på dom när dom staplar runt som en bunt vedklabbar.

Och filmen är tråkig. Att se en massa tillbakablickar från den första filmen, som för övrigt sparkar röv, känns bara värdelöst. Tittar jag på en uppföljare förväntar jag mig att den ska bygga vidare (eller ha en fristående påbyggnad) på den föregående filmen.

Storyn är riktigt tunn, och riktigt tråkig. Samt så känns inte storyn alls genomtänkt överhuvudtaget.

Är nånting bra alls med den här filmen? Ja, otroligt nog. Morden är halvroliga att se och jag och min polare M garvade som satan flertalet gånger (inte pga att det var meningen att det skulle vara kul).

I andra delen av filmen börjar den rusta upp sig och bli bra... till en början. Ungefär 10 minuter efter att alla tillbakablickar är slut, då dyker det upp uruselt skådespeleri, babbel, tråkiga dialoger och lite mer tillbakablickar (som används som scener i en skräckfilm som visas på bio i filmen).

I dom ungefär 15 sista minutrarna av filmen börjar filmen rusta upp sig på nytt, och den blir konstigt nog ganska ok.. inte bra, men inte olidlig heller.

I långa drag så är den här filmen helt värdelös. Riktigt urusel och inte sevärd för fem öre. Håll er långt ifrån den här skiten.

Skräp.

http://www.imdb.com/title/tt0093974/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0