Pumping Iron

Pumping Iron handlar om.. bodybuilding. Vi får följa ett par personer (bland annat Arnold Schwarzenegger) som tränar inför 1975 års Mr. Olympia och Mr. Universe.. och det är verkligen inte intressant. De gaggar på om bodybuilding, hur de tränar, hur fantastisk sporten är, hur de tänkt vinna osv. Samtidigt påvisar dokumentären att bodybuildingsnubbar inte är hjärndöda biffar som har större muskler än hjärnor och att de faktiskt kan vara rätt djupa av sig, men det hela rinner ut i sanden och jag känner mer för att gå och göra något annat än att titta på dokumentären.

Dokumentären är från 77 (jag antar att de blev klara med dokumentären då) och 8 år senare, 1985, släpptes en uppföljande dokumentär, med titeln Pumping Iron II: The Women - men den skiter jag i. Hur som helst; för de som är intresserade av bodybuilding (eller bara vill spana in muskelknuttar) är den här dokumentären säkerligen intressant. För mig var det bara 85 minuter rastlöshet.

http://www.imdb.com/title/tt0076578/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0