Universal Soldier: Regeneration

När en terroristgrupp kidnappar barnen till en östeuropeisk premiärminister och belägrar de övergivna ruinerna av kärnkraftverket i Tjernobyl - med hjälp av en NGU (Next Generation UniSol) (Andrei Arlovski) - hotar de att detonera en sprängladdning i den radioaktiva zonen - vilket kommer att resultera i ett stort radioaktivt moln - om inte deras politiska krav uppfylls.

När otaliga räddningsförsök går åt skogen ser ledningen ingen annan utväg än att återinsätta Luc Deveraux (Jean-Claude Van Damme) för att försöka få rätsida på situationen.

Det märkligaste med Regeneration är nog att det är en hel del lösa trådar som aldrig kopplas ihop med den första filmen och den andra filmen verkar de skita fullständigt i att den ens har inträffat. Men med tanke på hur välsmäckad med härlig B-action den är, så är det ganska skit samma faktiskt. Jag blev grymt underhållen och är mycket nöjd med filmen, även om jag hade mina tvivel innan jag slog igång den.

Att få se Van Damme och Dolph Lundgren (som båda har börjat bli till åren kommen) återigen konfrontera varandra är också ett litet plus i kanten, men det är Arlovski som snor större delen av filmen och Van Damme och Lundgren får snällt stå vid sidan en stor del av filmen.

Sätter man sig för att titta på en storslagen storfilm lär man vilja slänga Regeneration rätt omgående. Sätter man sig emellertid för att titta på en rejäl B-action så lär man bli underhållen från första ruta till sista. Jag blev det. Och du lär också bli det om det är just en sån film du söker efter. Att ha sett föregångarna kan vara ett plus, men är nog inte ett nödvändigt ont.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1288403/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0