Cube Zero

Eric Wynn (Zachary Bennett) jobbar som en observatör över kubkomplexet och när han observerar den nyaste gruppen i kuben upptäcker han till sin fasa att en av personerna i gruppen - Cassandra Rains (Stephanie Moore) - är oskyldig.. och bestämmer sig för att försöka rädda henne.

För att förstå filmens story måste man se filmen, tyvärr. Den utspelar sig då alltså innan den första Cube och besvarar en del av de frågor man kan ha.. men samtidigt väcker den även nya. Min personliga åsikt är att den faktiskt är bättre än tvåan, då den återgår lite grann till det ursprungliga konceptet med Cube.

Hur är filmen då? Mja, det är en straight-to-dvd-rulle, så mitt svar blir att det faktiskt är en rätt påkostad sådan. Vissa effekter syns det lång väg att de inte riktigt hade budgeten till, men det mesta ser faktiskt riktigt bra ut (speciellt inledningssekvensen som får mig att dräggla). Skådespelarna är hyfsat bra och jag känner iaf inte av någon direkt irritation när jag tittar på filmen.

Cube Zero är en helt ok prequel för att vara en straight-to-dvd-film och jag blir då iaf underhållen av den. Visst har den brister här och där, men who gives a shit? Straight-to-dvd-filmer kan nog inte bli så fruktansvärt mycket bättre än så här.. tror jag.

http://www.imdb.com/title/tt0377713/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0