Lawnmower Man 2: Beyond Cyberspace

Dr. Benjamin Trace (Patrick Bergin) har skapat ett chip som ger obehindrad åtkomst till all sorts elektronisk information, så som banker, sjukhus osv. Men när han börjar ifrågasätta deras motiv blir han dragen till en domstol av företaget som gett han pengar till hans forskning och hävdar att chipet är deras. Då Trace - som är den ende som vet hur chipet funkar - försvinner spårlöst drar företaget ut en förlamad Jobe (Matt Frewer) ur ruinerna (från den första filmen) och erbjuder honom ett jobb.

Flera år senare har Jobe's hemliga arbete lett till en framtid som är avancerad på ytan, men som också gömmer fattigdom och arbetslöshet. Jobe är nära att knäcka chipet, men måste hitta Trace för de sista bitarna i pusslet, Jobe kontaktar sin gamla vän Peter (Austin O'Brien) - som numer jobbar på gatan tillsammans med ett gäng hemlösa hackers - för att få hjälp att finna denne. Peter, som blir överlycklig att Jobe fortfarande är i livet, lyckas leta reda på Trace i sitt ökenhem. Men Jobe har sina egna planer för chipet...

Ibland beundrar jag mig själv och undrar hur i helvete jag orkar med att sitta och titta på såna här jävla skitfilmer. Emellanåt har även tanken att stänga ner bloggen just tack vare sånt här skit slagit mig och börja engagera mig i annat mer givande, så som att skrubba rent källaren med tandborste och skokräm. Lawnmower Man 2: Beyond Cyberspace är ett praktexempel på en film som inte borde ha fått släppas.

Skådespelarna (utöver O'Brien, som återvänder från den första filmen) är usla och otroligt stela. Slutstriden mellan Bergin och Frewer är helt obegripligt stelt utfört och istället för att vara spännande blir det hela bara utdraget och otroligt tråkigt att titta på. Effekterna är ungefär som i den första filmen, fast vi får se dessa betydligt mer - vilket är fruktansvärt. Jag hade nog hellre hällt en liter aceton i ögonen än att se om dem hur som haver. Manuset är osammanhängande, otroligt långtråkigt och helt ointressant och påminner rätt mycket om en billig Disney-film från tidigt 2000-tal - vilket det lika gärna hade kunna vara om inte det varit svordomar och folk som dör med i filmen.

Jag ångrar mig bittert att jag har sett den här filmen och den kommer troligtvis att hemsöka mig för resten av mitt liv. Undvik till varje pris.

http://www.imdb.com/title/tt0116839/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0