They Nest

TV-filmen They Nest handlar om den alkoholiserade Boston-läkaren Ben Cahill som blir tvingad att ta ut semester för att göra något åt sin situation. Han beger sig iväg till ett hus - som han och hans f.d hustru köpte tillsammans - för att rusta upp stället och vila ut på ön Orrs Island, utanför Maines kust.

Kort efter hans ankomst hamnar han i trubbel med några av öns invånare, samtidigt som bisarra och märkliga dödsfall inträffar - och alla har de en gemensam sak: varje offer har märken efter insektsbett på sina kroppar...

TV-filmer har en förmåga att vara uselt gjorda och inte speciellt sevärda. They Nest däremot är en ganska välgjord gjord-för-tv-skräckis som har helt ok effekter, helt ok skådespeleri och ett manus som faktiskt håller - även om en del frågor inte besvaras fullt ut.

Det enda jag har att klaga på är nog filmens uppbyggnad. De första 35 minutrarna är ganska sega och när det väl börjar hända något går det över ganska kvickt. Den senare delen av filmen - runt 45 minuter och framåt - börjar det hela emellertid att röra på sig ordentligt och det börjar faktiskt hända någonting av intresse. Och det händer ganska mycket också för den delen.

Med det sagt menar jag inte att They Nest är usel, utan bara halvsegt gjord. Hade de slängt in lite mer intressanta händelser hade jag säkerligen kunnat tänka mig att rekommendera filmen.. men nej. They Nest är dock en av de bättre gjord-för-tv-skräckisarna som har kommit - måste jag säga.

Mycket sevärd - även om den första halvan är rätt seg.

http://www.imdb.com/title/tt0221633/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0