The Brave Little Toaster

När en ung pojke och hans familj inte åker till sin sommarstuga på ett par år tror deras hushållsapparater - ledda av brödrosten - att deras "mästare" (pojken) är i fara. De bestämmer sig för att istället för att stanna kvar i sommarstugan bege sig ut för att leta reda på sin "mästare" - varpå deras resa blir både ett farligt och underhållande äventyr genom landsbyggden och in i storstaden.

Jag har inte sett den här filmen på över 10 år och av en ren slump kom jag att tänka på den. Införskaffade den återigen och har nu sett den. Och jag måste säga att jag - även om jag nu är vuxen - fortfarande tycker den är råbra.

Animationerna är vad man kan förvänta sig av en gammal tecknad film. Storyn är en ganska typisk barnfilm - med det lilla undantaget att filmen troligtvis inte är menad för de allra minsta. Filmen innehåller ett par scener som kan jämföras lite grann med skräckfilm (även om det inte är något blod med). Men bakom storyn lurar också en del budskap, så som hur det är att bli övergiven och bortglömd.

Jag tänker inte skriva så mycket mer om filmen, faktiskt. Jag tycker fortfarande filmen är råbra, fastän jag blivit vuxen. Jag kanske är barnsligare än vad jag trodde själv.. vad vet jag.

Filmen har också fått två uppföljare - som jag inte hade en aning om. Får jag tag i dem kollar jag upp dem.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0092695/

Kommentarer
Postat av: HA

Mycket bra film. Uppföljarna kan du dock skita i.

2009-09-08 @ 07:33:35
Postat av: Rosie

Just ja, den skulle jag tanka ner ja. :p

2009-09-10 @ 04:41:24
URL: http://roosiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0