City Heat

1930-talets Kansas City. Efter att ex-polisen och nuvarande detektiven Mike Murphy's partner Dehl Swift blir dödad då han försöker utpressa gangstern Leon Coll börjar Mike att nysta i det hela. Samtidigt börjar även hans ex-partner - snuten Speer - att rota i det hela och de två männen måste motvilligt slå sig ihop för att klämma åt gangstrarna - även om de inte tål varandra.

Den här lite underliga blandningen mellan thriller, action och komedi verkade till en början vara en riktig höjdarfilm, men ungefär 10 minuter in i filmen fes filmen ur sig och det gick tröööögt. Något så otroligt trögt med. Visst hände det saker, sure, men det var trööögt. Jag blev inte direkt underhållen.

De sista.. öh, 50 minutrarna (tror jag det var) gick däremot snabbt. Många av skämten föll mig i smaken, actionsekvenserna var dumt underhållande (bovarna i filmen måste vara några av de sämsta skyttarna jag någonsin har sett i en film) och samspelet mellan Clintan och Burt Reynolds var riktigt kul.

City Heat är dock ingenting märkvärdigt. Det är en sån där film man ser ett par gånger under en livstid utan att nöta sönder den. Ungefär. Sevärd är den hur som haver - även om det kanske inte den bästa Clintan medverkat i...

Sevärd - även om den var tröööög i början.

http://www.imdb.com/title/tt0087062/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0