Bloodeaters

Jag börjar med följande: Bloodeaters var titeln på filmen när den släpptes på bio, men när den senare släpptes på vhs släpptes den under titlarna Toxic Zombies, Forest Of Fear och Blood Butchers. Varför filmen inte blev släppt under titeln Bloodeaters har jag ingen aning om.. men vem fan bryr sig då filmen är en ren skitfilm?

Storyn är ganska enkel. Efter att två regeringsagenter har försvunnit spårlöst i skogarna i ett område - där deras avdelning vet att det ska finnas en grupp hippies som odlar marijuana - bestämmer sig en av avdelningscheferna för att skicka in ett flygplan som ska spraya odlingen med ett ännu oprövat gift. Efter att ha fått det obeprövade giftet på sig förvandlas gruppen med hippies till zombies och börjar döda allt som kommer i deras väg.

Idéen är inte dum - även om vi har sett den i andra former - men framförandet är fruktansvärt. Början av filmen är ganska intressant, men allt eftersom filmen går brakar den bara ihop mer och mer för att slutligen bara bli en halvtråkig skräpfilm som inte tillför någonting till zombiegenren i helhet.

Speciellt mycket våld är det inte heller. Det är några gorescener, men i det stora hela är det en otroligt tam zombiefilm (om vi jämför med många, många andra zombierullar). Hur i helvete blev den här filmen förbjuden i UK?

Effekterna är rätt ok däremot. Finns bättre, finns sämre. Skådespelarna var också ganska ok - jag har sett sämre, om vi säger så. Manuset var däremot rätt rejält ass. Karaktärerna i filmen gjorde en del ganska obegripligt korkade grejer och jag satt mest och kliade mig i huvudet. Förstå mig rätt, skådespelarna gjorde sitt jobb ok, men deras karaktärer var en bunt nötter. Händelseförloppet var riktigt hattigt med och bitvis hängde jag inte med i vad som egentligen försigick i filmen.

Att zombierna i filmen använde tillhyggen så som hackor, knivar och facklor (?!) gjorde bara filmen ännu mer dum. Att de dessutom växlade mellan att hasa sig fram och att gå i ganska snabb takt förbryllar mig lite grann också.

Bloodeaters är inte en bra film - och inte speciellt underhållande heller för den delen. Det är en ganska onödig film i zombiegenren och att Charles McCrann (som regisserade, skrev manus, producerade, skådespelade i filmen och editerade filmen) inte har gjort någon mer film säger nog en del.

http://www.imdb.com/title/tt0080448/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0