Public Enemies

Egentligen hade jag ingen tanke på att se den här filmen förrens för någon dag sen och nu har jag alltså sett den. Storyn är av en sån där variant att berättar man för noggrant, då spoilas ungefär tre fjärdedelar av filmen. Storyn följer hur som haver gangstern John Dillinger under 1930-talets Chicago och hans framgångar som bankrånare. Samtidigt får vi följa FBI-agenten Melvin Purvis som försöker att ta fast Dillinger.

Filmen är helt ok i mina ögon. Det är en bunt bra skådespelare (exempelvis Johnny Depp och Christian Bale i huvudrollerna) i listan och filmen flyter på rätt bra så när som på några utdragna tråkscener. Och i och med att filmen är verklighetsbaserad, bla bla bla, blir slutet otrooooligt förutsägbart ganska snabbt in i filmen - vilket också blir filmens stora fall. Speltiden är ganska overkill på 140 minuter också, för att ha ett så pass förutsägbart slut.

Det som lyfter filmen från att landa helt platt på marken är dock skådespelarna, som gör ett grymt bra jobb, och att det faktiskt händer ganska mycket under filmen.. bortsett ifrån de där nämda tråkscenerna.

Jag skulle vilja påstå att Public Enemies är en helt ok film. Mer eller mindre. Finns bättre, finns sämre - som jag tidigare sagt om andra filmer.

http://www.imdb.com/title/tt1152836/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0