Left For Dead

Under en Halloween-kväll råkar fem killar döda en sjätte av misstag. Ett år senare börjar de att minska i antalet. Dog verkligen den där killen förra året? Eller är det någon annan som är ute efter dem?

Left For Dead är troligtvis den sämsta slasherfilmen på många år. Skådespelarna (däribland den snygga - men usla - Danielle Harris - som vi tidigare såg i Halloween 4 och 5.. och den allt för urusla Halloween remaken) gör några av de sämsta insatserna jag har sett på länge. Här spelas det över utan stopp och man kan börja fundera om de ens anstränger sig för att försöka se trovärdiga ut. Att deras karaktärer är en bunt urgröpta nötter gör ju inte saken bättre heller.

Och så kommer vi till effekterna, som är ungefär i samma klass som skådespelarnas insatser. Tack och lov slipper vi se dem till större delen av filmen. Men detta skickar oss rakt in i ett annat problem som uppstår med filmen: det händer ju fan knappt något. Iaf av intresse. Jag tyckte personerna i filmen mest sprang runt och pratade skit, hade sex och gjorde inte speciellt mycket intressant. Flera scener var dessutom helt osammanhängande och jag satt och funderade en del över varför flera av dem ens var med i filmen.

Storyn och manuset är så överfyllda med klichéer att förutsägbarheten slår igenom taket flera gånger och genom större delen av filmen kan man gissa sig fram till vad som ska hända. Detta medför givetvis att filmen bara blir ännu mer skit.

Jag tänker inte lägga speciellt mycket mer energi på den här skitfilmen. Så jag avslutar med det här: gör er själv en tjänst - se inte den här filmen.

http://www.imdb.com/title/tt0820914/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0