Return To Sleepaway Camp

Skaparen av Sleepaway Camp, Robert Hiltzik, återvänder med den femte delen i serien. Den kommande sjätte filmen är även hans verk.

Alan är Camp Manabe's hackkyckling. Nästan alla, campare som campingledare, hackar på honom för att han inte är som alla andra. Den forne campingägaren Ronnie försöker att hålla mobbarna i shack, men får hela tiden bortförklaringen att det är Alan som startade bråket.

Men inte allt för långt efter att campingen har öppnats börjar anställda och campare att försvinna spårlöst och hittas senare döda. Ronnie, som inte kan skaka av sig sina hemska minnen ifrån Camp Arawak för över 20 år sedan, tror stenhårt på att Angela är tillbaka återigen för att göra campinglivet surt för alla.

Men frågan är: är det verkligen Angela? Eller kan det vara någon annan som försöker gå i hennes fotspår?

Den femte delen utesluter faktiskt den andra och tredje filmen (och den fjärde "filmen") och spinner vidare på första filmens story. Ungefär som med Halloween filmerna där många säger att Halloween filmerna är egentligen bara en trilogi: Halloween, Halloween II, Halloween H20: 20 Years Later. Ja, ni fattar..

Hur som helst var mina förhoppningar inte skyhöga när jag slog igång den här filmen, men nu när jag har tittat på den måste jag faktiskt säga att jag gillade den riktigt mycket. Den hade ett par riktigt fina dödsscener som jag tyckte var riktigt fyndigt gjorda och vissa av dem fick mig att gapskratta. Hur kul som helst.

Storyn var ganska bra och precis som i första filmen bjöds vi på en rejäl twist i slutet och filmen ger inte tittaren någon chans att veta vem mördaren är, förrens i slutet av filmen. Och till en början trodde jag att Hiltzik tänkt sig att det här skulle vara en modern version av Sleepaway Camp (rent utsagt, en remake), då den lånade lite grann ur originalfilmen (se den, så förstår ni vad jag menar). Skådespelarna var bra och underhållande, och vi ser bland annat Isaac Hayes (Chef i South Park) som kock!

Jag gillade verkligen den här filmen och jag kommer säkerligen att se om den fler gånger.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0382943/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0