Document Of The Dead

Den här dokumentären kom - enligt IMDB - 1985. Jag har den på Bonusdisc Of The Dead i min Trilogy Of The Dead box. Dokumentären handlar delvis om Dawn Of The Dead inspelningen, delvis om Romero's tidigare filmer och delvis om Romero och hans karriär som filmmakare.

Ordet 'intressant' är väldigt svagt i den här dokumentären. Det enda jag fann intressant var intervjuerna med Tom Savini. Resten kändes som ett oändligt malande om hur bra indipendent filmer var/är och att man faktiskt kan lyckas slå igenom bara man vill.. bla bla bla..

Att de dessutom inleder dokumentären med att visa scener ur Night Of The Living Dead och Martin (en film Romero gjorde precis innan Dawn) med en berättare som låter som att hon ska somna när som helst sköt mina förhoppningar rätt duktigt ner i backen. Resten av dokumentären är ett jävla malande om ovanstående grejer vilket är ganska ointressant.

Kvalitéen på dokumentären var ett rent skämt också. Jag satt - i princip genom hela dokumentären - och undrade om de rippat av vhs-releasen och sedan slängt in den som bonusmaterial på dvdn. Bildkvalitéen var halvdassig och ljudet var ännu värre. Och på det hör man ett tjutande rakt igenom hela dokumentären som irriterade mig något fruktansvärt.

Med tanke på att dokumentären involverade Night och Dawn filmerna tycker jag att de kunde presterat bättre ifrån sig än det här. Det finns visserligen säkert någon dokumentär där ute som faktiskt dokumenterar intressanta saker.. om både Night och Dawn.

http://www.imdb.com/title/tt0173771/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0