Creepozoids

Året är 1998. För sex år sedan bröt ett krig ut mellan världens stormakter vilket resulterade i ett kärnvapenkrig som ödelade stora delar av jordens yta och mänskligheten har nästintill utrotats.

En grupp på fem desertörer har flytt från frontlinjen för att försöka överleva. Under deras vandring kommer de fram till ett övergivet statligt forskningslaboratorium som de bryter sig in i för att ta skydd ifrån syraregnet som är på väg. Väl inne i byggnaden börjar de snoka runt efter vad de sysslade med där, men stöter snart på ett större problem i form av ett av experimenten som blivit kvarlämnat där.

Bedrövligt bra, skulle jag kalla den här filmen om jag bara fick använda mig av två ord. Fast det kan bero på att det var David DeCoteau (mannen som gjorde Final Stab och Grizzly Rage flertalet år efter) som gjorde den. Den är så usel, cheesig och B (nästintill C) att den blir bra. Skådespelarna är rätt hyfsade och Linnea Quigley (Silent Night, Deadly Night) visar tuttarna i vanlig ordning. Effekterna är bedrövliga och skriker B-film från 80-talet vilket blir mer skrattretande än skrämmande.

Om man ska se den här så lär man inte kräva speciellt mycket av film egentligen. Några höga förhoppningar borde man inte ha heller för den delen. Jag tyckte den var bra.. för att den var så jävla usel.

Sevärd om man tycker om usla B-filmer från 80-talet.

http://www.imdb.com/title/tt0092795/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0