Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban

Med det tredje året på Hogwarts skolan framför sig får Harry Potter reda på att en förrymd mördare och Voldemort's medhjälpare vid namn Sirius Black har lyckats fly från Azkaban fängelset och vill döda Harry för att hämnas Voldemort. För att förvärra situationen för Harry har så kallade Dementorer - ett väsen som skickats ut för att leta reda på Black - placerats ut vid skolans ingångar och av en oförklarlig anledning har de en hemsk effekt på honom.

Den tredje Harry Potter filmen är ganska bra. Jag gillade den andra bättre, men den tredje är åtminstone bättre än den första svintråkiga filmen. I den tredje filmen bjuds det på en del snygga specialeffekter, ett relativt högt tempo i händelseförloppet och så är den småkul på sina ställen. Speciellt spännande vet jag inte riktigt om den var.. kanske om man är typ 9 år eller nåt.

De flesta av de tidigare skådespelarna är fortfarande med och är väl fortfarande, bra. Emma Watson har emellertid blivit bättre sen den första filmen och tycks göra en bättre prestation under varje ny film. I tvåan - där jag aldrig nämde något om henne - hade hon tydligen lärt sig hur man ska skådespela utan att irritera hälften av tittarna. I den här tredje filmen är hon ganska sevärd, men det är en bit kvar.

Jag avslutar med ett citat ur Helt Perfekt's korta recension på den här filmen: "Men hade jag varit 7 år och sett den varulvsförvandlingen hade jag blivit vettskrämd och drömt mardrömmar i 12 år.".

Sevärd.

http://www.imdb.com/title/tt0304141/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0