Deadgirl

De två ungdomarna JT och Rickie bestämmer sig för att skolka och drar iväg till ett gammalt lokalt övergivet mentalsjukhus. De börjar vandalisera byggnaden och bestämmer sig därefter att de ska undersöka sjukhusets källare. I källaren hittar de två unga männen en ung kvinna fastkedjad i ett bord och är till synes död, men när de rör vid henne upptäcker de att hon är vid liv.

JT bestämmer sig för att de ska behålla henne för att ha henne som en sexslav, medans Rickie protesterar och tycker att det hela låter som en ytterst dum idé. Det är bara ett problem med kvinnan: hon är en levande död.

Det här är något av det mest bisarra jag har sett, någonsin. Helt seriöst. Vad fan är det här egentligen? När jag satte mig för att titta på filmen inbillade jag mig att jag skulle få en skräckfilm, men istället fick jag någon underlig soppa av skräck/rysare/thriller/drama. På ett ungefär. Redan från första början verkade filmen inte vara något vidare och ju längre den gick.. desto värre blev det.

Filmen blev aldrig direkt intressant eller spännande, utan de malde och ältade om samma skit från det att de hittade kvinnan till slutscenerna. Slutet var för övrigt uselt och skrek klichée. Skådespelarna gjorde väl ungefär det de skulle, men karaktärerna var en bunt idioter och det fanns egentligen ingen man kunde fastna för och bry sig i. Effekterna var helt ok, även om vi knappt fick se några då de som gjort filmen valt att använda sig av skitsnabba klipp så att vi hinner se ungefär 1 sekund av varje effekt. Storyn innehöll en hel del hål i sig också och många frågor som svävade i luften får vi inget svar på.

Jag klassar inte Deadgirl som en zombiefilm iaf, även om storyn cirkulerar kring en zombie-liknande brud. Filmen är mest tråkig, rastlöshetsframkallande och inte speciellt intressant.

http://www.imdb.com/title/tt0896534/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0