Wolf

Jack Nicholson och Michelle Pfeiffer i ett lite udda drama.

När den tuffe förläggaren Will Randall åker igenom New England råkar han köra på en varg, som minutrarna senare biter honom när han försöker dra dess kropp av vägen. Väl hemma börjar Will att förändras. Hans luktsinne, syn och hörsel blir skarpare och han känner sig 20 år yngre. Will får så småningom tycke om sin chefs dotter, Laura, och de två inleder ett förhållande.

Fördelarna är många, men de har också ett pris och Will börjar dras in i en okänd värld.

Jack är som vanligt råbra i huvudrollen. Michelle är bra i den kvinnliga huvudrollen. Vi ser även Christopher Plummer (som senare var med i de usla filmerna The Clown At Midnight och Dracula 2000) i rollen som Wills chef och Lauras farsa och David Schwimmer i en snabb roll som snut.

Filmen i sig var helt ok, men den hade många brister i mina ögon. Men jag tyckte händelseförloppet var långdraget vilket gjorde filmen långtråkig. Mot slutet börjar det röra på sig, men att sitta och titta på en film i 100 minuter innan något händer är bara snarkningsframkallande.

Det här är ett drama, och inte en skräckfilm som man till en början kan tro. Det är mer skådespeleri och kärleksslisk än varulvar och våld. Och hade det inte varit för Jack's insatts hade jag troligtvis tyckt att filmen varit en lång, tråkig och skräpig transportsträcka på 2 timmar.

En helt ok film, fastän jag tycker såna här filmer bör förbjudas. Jävla kärlekstjafs.

http://www.imdb.com/title/tt0111742/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0